Jak krok po kroku budować biznes od podstaw
Mega wspieram/wierzę, że iniJOB wywróci do góry nogami rynek pracy w Polsce! Dzisiaj kontynuacja cyklu edukacyjnego o budowie biznesu od podstaw na przykładzie iniJOB. Dla przypomnienia krok po kroku śledzimy co dalej dzieje się z Naszymi pieniędzmi w celu zdobycia praktycznego doświadczenia jak inwestować w start-upy/rozwijać biznes/analizować spółki giełdowe. Jestem przekonany, że z czasem, dzięki kolejnym wpisom w ramach cyklu zbuduje się mega wartość/mega baza wiedzy i know how w tym zakresie. Zresztą już się buduje.
IniJOB: rozwój produktu dla pracodawców – triger sprzedaży
Już wrzesień: zgodnie z obietnicą, dzisiaj kolejny, planowy wpis w ramach Naszego cyklu. Dzięki poniższemu wpisowi dokładamy kolejną cegiełkę do Naszego know-how. Uwaga: jeżeli jesteś akcjonariuszem. Gorąco zachęcam do kontaktu z CEO iniJOB. Szczegóły w tym zakresie znajdziesz na końcu tego wpisu.
To jest wpis z cyklu edukacyjnego:
„IniJOB: Od start-upu do globalnej firmy giełdowej.
Zmieńmy razem rynek pracy!”
Składa się on z następujących artykułów
- Jak zarobić kilka mln złotych lub więcej w życiu? Mój Profesjonalny trójkąt
- Jak inwestować w start-upy? Zmieńmy razem rynek pracy w Polsce!
- Wywiad: Trudne pytania do Prezesa iniJOB Bartka Michałka. I jego szczere odpowiedzi
- GPW akcelerator dla startupów dla iniJOB! Equity crowdfunding: jak zrobiliśmy udaną akcję crowdfundingową na 400 tysi
- Akcjonariusze iniJOB: spotkania/webinary. Krok po kroku śledzenie co dalej dzieje się z Naszymi pieniędzmi w celu zdobycia praktycznego doświadczenia jak inwestować w start-upy/rozwijać biznes/analizować spółki giełdowe:
- Wrzesień 2017: rozwój produktu dla pracodawców – triger sprzedaży <<< jesteś tutaj
- Styczeń 2018: rozwój funkcjonalności dla pracowników – ruch na stronie
- Styczeń 2018: wstępne omówienie wyników finansowych w 2017 roku. Ze szczególnym uwzględnieniem co i jak można księgować konserwatywnie lub agresywnie aby podrasować wyniki spółki nienotowanej/giełdowej
- Czerwiec 2018: uruchomienie usługi w USA
- Jak robimy startup – jak ograniczamy ryzyka i maksymalizujemy szanse (ustalimy dokładny termin)
- Akcjonariusze ambasadorami spółki: ważni kreatorzy tworzenia biznesu na przykładzie iniJOB
- Case study: zaangażowanie w spółkę nienotowaną/giełdową przez partnerów/pracowników firmy w formie otrzymanych akcji. Szanse i ryzyka dla akcjonariuszy mniejszościowych/indywidualnych
- Członek rady nadzorczej jako próba zabezpieczenia interesów inwestorów mniejszościowych/indywidualnych w spółce nienotowanej/giełdowej
- Statut spółki jako ważny element zabezpieczenia inwestorów mniejszościowych/indywidualnych w spółce nienotowanej/giełdowej
- Transakcje z podmiotami powiązanymi jako główne ryzyko dla inwestorów mniejszościowych/indywidualnych w spółce nienotowanej/giełdowej
- Uczciwie zachowujący się zarząd/właściciel: biznes zostaje w spółce. Sedno kreowania wartości dla akcjonariuszy mniejszościowych/indywidualnych
- Kluczowe czynniki sukcesu dla udanego start-upu/rozwoju dobrego biznesu
[WP-Coder id=”2″]
Wywiad Bartek Michałek CEO iniJOB
Michał Stopka: W czerwcu zakończyliśmy akcję crowdfundingową pozyskując do spółki 133 nowych akcjonariuszy i 400 000 zł. Od tego czasu mijają trzy miesiące. Jak wykorzystaliście ten czas i co wydarzyło się w spółce?
Bartek Michałek CEO iniJOB: Akcja crowdfundingowa po odliczeniu związanych z nią kosztów przyniosła spółce wpływ w wysokości ok. 340 000 zł. Ponieważ plan na rozwój działalności mieliśmy przygotowany odpowiednio wcześniej, bez zwłoki przystąpiliśmy do jego realizacji.
W trakcie wakacji pracowaliśmy nad nową funkcjonalnością, umożliwiającą nam uruchomienie aktywnej sprzedaży abonamentów iniJOB wśród pracodawców. Pracownicy i pracodawcy wielu firm systematycznie wskazują na potrzebę stworzenia wewnętrznych rozwiązań na użytek zbierania pomysłów i inicjatyw pracowniczych. Nasz pomysł polega na tym, żeby dostępne dotąd w ramach iniJOB narzędzie do generowania pracowniczych inicjatyw przenieść z otwartej przestrzeni publicznej do wewnętrznej przestrzeni w firmie. Dzięki Pulsometrowi – bo o nim mowa – pracodawca może w nowoczesny sposób zbierać firmowe pomysły i dodatkowo weryfikować ich ważność dla pracowników. Dzieje się to dzięki wbudowanemu modułowi głosowania. Pracownicy wskazują podczas trwania Pulsometru, które ich zdaniem pomysły zasługują bardziej na wdrożenie, a które mogą jeszcze poczekać. W efekcie tworzy się lista inicjatyw, gdzie kryterium sortowania jest popularność wśród załogi.
Michał Stopka: Dla kogo dostępny jest Pulsometr? Usługa dostępna jest tylko dla pracodawcy czy też każdy przypadkowy użytkownik witryny iniJOB może zobaczyć jakie pomysły zgłaszają pracownicy?
Bartek Michałek CEO iniJOB: Pulsometr działa wewnętrznie w firmie. Tylko pracodawca i pracownicy danej organizacji mają do niego dostęp. Wychodzimy z założenia, że w interesie firmy jest to, żeby dialog odbywał się tylko wśród zainteresowanych. I jeżeli pracodawca jest otwarty na takie rozwiązanie to w ramach abonamentu iniJOB otrzymuje taką właśnie usługę. Niezależnie od tego, na otwartym dla wszystich iniJOB pojawia się informacja, że dany pracodawca korzysta z Pulsometru i jest otwarty na dialog z pracownikami. W ten sposób budujemy markę pracodawcy. Dzięki temu potencjalni kandydaci o pracę wyżej ocenią potencjalnego pracodawcę.
Michał Stopka: Co jeszcze składa się na nowe funkcjonalności?
Bartek Michałek CEO iniJOB: Po włączeniu Pulsometru iniJOB pracodawca równolegle zbiera na podstawie wbudowanego kwestionariusza informacje w zakresie DOŚWIADCZENIA PRACOWNIKÓW z jego firmą. Chodzi nie tylko o miękkie elementy z zakresu kultury firmy, sposobu zarządzania, atmosfery, ale również twarde, takie jak wygoda przestrzeni biurowej, technologia wspierająca pracę, benefity pozapłacowe. Wynik badania daje statystyczne informacje o tym, które obszary w firmie działają bardzo dobrze i można o nie tylko dbać oraz o tym, które obszary w firmie mogą działać efektywniej i warto byłoby nad nimi popracować.
Ostatecznie cel jest jeden. Chcemy, aby ludziom pracowało się w firmach lepiej. To „lepiej” jest możliwe tylko wtedy, kiedy pracodawca wie, co ma poprawić. Jeżeli to zrobi, łatwiej zatrzyma wartościowych pracowników. I nie będzie musiał ponosić kosztów zatrudnienia nowych. Dodatkowo zadba o swój employer branding. Ludzie zaczną mówić, że ta firma dba o pracowników. I zaczną do niej się zgłaszać dobrzy kandydaci. Win – win. Dla pracownika i dla pracodawcy.
Michał Stopka: Brzmi ciekawie…Szczególnie, że od lat pisałem, że zbliża się rynek pracownika. Co właśnie ma miejsce bo bezrobocie GUS za sierpień 2017 wyszło zaledwie 7% (!) Idealny moment, aby pracodawcy mieli motywację do korzystania z Pulsometru.
Bartek Michałek CEO iniJOB: Właśnie. Dodatkowo wyniki Pulsometru są dostępne na żywo. Pracodawca może w każdej chwili wejść do panelu i zweryfikować zmiany w średnich powodowane pojawieniem się kolejnych głosów. Wyniki są odpowiednio przeliczane i podawane w atrakcyjny graficznie sposób. Uruchamiając kolejny Pulsometr możemy dodatkowo porównać zmiany w rezultatach. W ten sposób możemy wnioskować o tym, czy podjęte w międzyczasie działania dały odpowiedni efekt. Co więcej, iniJOB po zakończeniu procesu badania przygotowuje raport z badania, który może służyć wykonaniu odpowiednich działań w firmie, aby zwiększać dopasowania pracownik – pracodawca i poprawiać pozytywne doświadczenie pracowników.
Michał Stopka: Na poziomie opisowym projekt wygląda interesująco. Jednak, jak zapewne wiesz, dla akcjonariuszy najważniejsza jest sprzedaż. Jak przebiega dystrybucja produktu?
Bartek Michałek CEO iniJOB: Narzędzie Pulsometr jest dostępne w ramach profilu, który pracodawca/firma wykupuje na iniJOB. Będziemy systematycznie zwiększać wartość wynikającą z jego utrzymywania w ramach naszej platformy. Już dzisiaj jest tam szereg wartości, które otrzymuje klient, jednak lista systematycznie będzie ulegać wydłużeniu.
Dostęp do produktu jest bardzo prosty. Wystarczy wykupić abonament, nie są potrzebne skomplikowane wdrożenia i modyfikacje ustawień. I od tej chwili jest możliwe korzystanie z Pulsometru iniJOB w firmie.
Pytasz o sprzedaż. Produkt jest nowy i pionierski. Dlatego nie jest tak, że od razu po jego udostępnieniu możemy już tylko skupiać się na obsłudze klientów/sprzedaży. Wcześniej musimy włożyć dodatkową pracę w edukację naszych partnerów, co mogą dzięki nam osiągnąć.
W pierwszej fazie sprzedaży, tak jak komunikowaliśmy na Twoim blogu miesiąc temu. Podjęliśmy współpracę z firmą doradczo – szkoleniową CzteryP. Ponieważ bieżąca praca tej organizacji jest związana ze współpracą z działami HR firm, a nasza usługa jest skierowana przed wszystkim do działów HR, dlatego dystrybucja oferty iniJOB jest dla CzteryP dość naturalna.
We wrześniu i październiku skupiamy się we współpracy z CzteryP na prezentowaniu naszego nowego narzędzia potencjalnym pośrednikom w jego sprzedaży oraz klientom. Chcemy zebrać informacje zwrotne, które posłużą nam do ewentualnej rozbudowy już zaprojektowanych rozwiązań. Efekt ma być taki, że świadczona przez nas usługa będzie miała możliwie wysoki poziom, jednocześnie dostosowany do wymogów klientów.
Jesteśmy gotowi do sprzedaży, mamy przygotowane odpowiednie procesy, produkt działa i może być wdrażany. Ale jednocześnie nie prowadzimy szerokiego marketingu i nie skupiamy się na skalowaniu sprzedaży. Jesteśmy jeszcze na etapie testowania procesów. Dopiero jak będziemy pewni, że wszystko działa na odpowiednim poziomie, zaczniemy się skupiać nad marketingiem i sprzedażą.
Michał Stopka: W jednej z wiadomości do akcjonariuszy pisałeś o programie partnerskim iniJOB. Jak to działa?
Bartek Michałek CEO iniJOB: Faktycznie, uruchomiliśmy program partnerski iniJOB. Działa w ten sposób, że każdy zainteresowany promowaniem naszego narzędzia może na tym zarobić. Dzieje się to w następujący sposób:
- Należy się zarejestrować korzystając z formularza: iniJOB program partnerski
- Na skrzynkę pocztową wskazaną przy rejestracji każdy zainteresowany otrzyma indywidualny link, który powinien być wykorzystany do promowania naszej oferty.
- Jeżeli klient (firma) zarejestruje się na iniJOB po kliknięciu w link danego partnera, to efekt iniJOB zarejestruje ten fakt i wypłaci z tego tytułu wynagrodzenie partnerowi.
- Mamy dwa poziomy wynagrodzenia:
- Za polecenie – płacimy wtedy 5% od każdej faktury netto opłaconej przez pozyskanego klienta
- Za sprzedaż (kiedy partner spowodował, że klient przy rejestracji na iniJOB od razu zdecydował się na kupno abonamentu) – płacimy wtedy 20% od każdej faktury netto opłaconej przez pozyskanego klienta
Rozważamy ograniczenie dostępu do programu partnerskiego na zasadzie certyfikowania naszych sprzedawców. Jeżeli zapadną takie decyzje to na pewno podzielimy się nimi z akcjonariuszami. Tymczasem na tą chwilę program partnerski jest otwarty.
Nasze narzędzie ma charakter pionierski i unikatowy, w szczególności na polskim rynku. Jednocześnie realizuje misję o charakterze społecznym. My nie sprzedajemy butów, samochodów, czy zabawek. My chcemy zadbać o bardzo ważny aspekt życia każdego dorosłego człowieka – o jego pracę. Liczymy zatem, że odpowiednio dużo osób zaangażuje się w popularyzację naszego projektu i przy okazji na tym zarobi.
Michał Stopka: Bartek, jesteś zadowolony z tempa, w jakim rozwija się iniJOB?
Od kuchni sprawa wygląda tak, że zabieg operacyjny na kolano, który przeszedłem trzy tygodnie temu skutecznie utrudnia mi bieżącą pracę ☹ Łatwo nie jest, kiedy wszystkie czynności wykonujesz opierając się o dwie kule. Ale pomimo tego robię wszystko, co możliwe, żeby sprawy szły dynamicznie do przodu. Bardzo poważnie traktuję zobowiązania wobec akcjonariuszy i wobec samego siebie. Dlatego jedyny kierunek, który mnie interesuje to szybki wzrost biznesu i parcie do przodu.
Czy jestem zadowolony z tempa? Szczerze to wiem, że nigdy nie będę zadowolony. Zawsze chciałoby się szybciej, lepiej, efektywniej. Życzyłbym sobie, żebyśmy już dzisiaj byli na etapie wystawiania setek faktur dla klientów. Byłoby super, gdybyśmy mogli chwalić się wysokim wskaźnikami rentowności, czy jakimikolwiek innymi wskaźnikami finansowymi. A fakty są takie, że jesteśmy wciąż na początku drogi.
Robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby w ramach zasobów, jakie mamy iść do przodu. Jednocześnie mam w głowie wszystkie lekcje, które odebrałem przy budowie poprzedniego biznesu. Niestety jest tak, że wszystko ma swoją kolej i na wiele rzeczy przyjdzie czas. Działamy roztropnie, ograniczamy ryzyko, wiemy co chcemy osiągnąć. Nie da się jednak robić wszystkiego na raz. Roztropny przedsiębiorca powinien konsekwentnie działać krok po kroku, tak jak wymaga od niego rozwój sytuacji, bo to jedyna droga do sukcesu. Budowanie firmy to maraton – trzeba odpowiednio rozłożyć siły.
Michał Stopka: Jak przebiega współpraca z akcjonariuszami?
Bartek Michałek CEO iniJOB: Część z osób, które zainwestowały w iniJOB odzywa się do mnie w różnego typu sprawach, za co jestem bardzo wdzięczny. Natomiast do dnia dzisiejszego nie mieliśmy jeszcze efektywnej platformy do współpracy. Produkt był w fazie rozwoju i nie byliśmy gotowi do sprzedaży. W szczególności nie mieliśmy funkcjonującego programu partnerskiego.
Dziś jest inaczej. Współpraca z akcjonariuszami może nabrać regularnego charakteru. A co ważne, akcjonariusze mogą liczyć na dodatkowe wynagrodzenie z tym związane, właśnie dzięki uruchomionemu programowi partnerskiemu.
Niebawem postaram się o mobilizację tych akcjonariuszy, którzy mogą nam pomóc w budowaniu sprzedaży. Poproszę o popularyzację naszego narzędzia. To bardzo proste. Wystarczy użyć odpowiedniego, dostarczonego przez iniJOB linka w ramach posiadanych kanałów internetowych (FaceBook, LinkedIN, strona internetowa). Inny sposób to rozmowa bezpośrednia z potencjalnym zainteresowanym i wysłanie do niego linka, z poziomu którego może nastąpić rejestracja w naszym serwisie. Każda tego typu działalność na korzyść iniJOB jest dla nas dzisiaj bezcenna. Ale co ważne, zapłacimy za to, dzieląc się otrzymywanym przychodem.
Michał Stopka: Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś powiedzieć akcjonariuszom?
Bartek Michałek CEO iniJOB: Chciałbym zapewnić, że mocno pracujemy nad projektem. Każdy kolejny miesiąc, kwartał, półrocze będą dla nas bardzo ważne. Działamy roztropnie i z rozmysłem. Mamy unikatową szansę na zbudowanie dużego biznesu. O to walczymy. Jednocześnie prosimy o wsparcie, bo każda pomoc nam się przyda.
Michał Stopka: To może na zakończenie. Mam propozycję. Jeżeli ktoś z akcjonariuszy chciałby więcej wiedzieć na temat rozwoju iniJOB. Co jeszcze robicie. Jak robicie. Po prostu niech pisze do Ciebie na maila/kontaktuje się na FB z Tobą.
Mail: bmichalek@inijob.com
Profil Facebook: Bartosz Michałek
Bartek Michałek CEO iniJOB: Tak, myślę, że to super pomysł. Jeżeli akcjonariusze, którzy są Twoimi czytelnikami. Chcieliby jeszcze więcej się dowiedzieć na temat tego jak rozwijamy projekt iniJOB. I jak mogą nam pomóc. Gorąco zachęcam do kontaktu. Szczególnie, jeżeli mają pomysł jak wesprzeć rozwój iniJOB od strony sprzedażowej. Dodatkowo wyrażam swoją gotowość do kilkunastominutowej, bezpośredniej rozmowy telefonicznej z każdym akcjonariuszem, który ma taką wolę. Wystarczy dać mi sygnał i umówimy się w dogodnym terminie.
Tymczasem wracam do pracy😊
Lista analiz/linków do których warto dodatkowo zajrzeć w uzupełnieniu powyższej tematyki
Cały czas staramy się udoskonalać treści, które tworzymy dla Was. Dlatego uważnie słuchamy Waszych opinii/uwag, co można zrobić jeszcze lepiej. Jednym z tych ulepszeń jest wrzucanie dodatkowych linków do wpisów/artykułów na końcu wpisu. Tak aby wszystko było dla Was jeszcze lepiej przejrzyste/czytelne:
- Prawdziwy rynek pracownika :) Rok 2017/2018 będzie masakra! Obniżenie wieku emerytalnego -2 mln pracowników! Cykl dziesięcioletni na rynku pracy i w polskiej gospodarce
- Jak zarobić kilka ml zł lub więcej w życiu? Mój Profesjonalny trójkąt
- GPW akcelerator dla startupów dla iniJOB! Equity crowdfunding: jak zrobiliśmy udaną akcję crowdfundingową na 400 tysi
Kolejnym ulepszeniem jest zwijana lista w zakresie poniższych informacji:
[expand title= „Komentarze? Pytania? Wątpliwości? Nie ma głupich pytań! Kliknij i rozwiń tekst poniżej:”]
Oczywiście zachęcamy do śledzenia „Flash notes”! Tak jak wiele razy podkreślamy Nasze blogi prowadzone są w celach edukacyjnych. Czegoś nie rozumiesz? Jakieś pojęcie jest dla Ciebie nowe lub wymaga wyjaśnienia? Gorąco zachęcamy do zadawania pytań/komentowania/wrzucania ciekawych linków! Czyli do wkładu własnego w tworzeniu wartościowych treści edukacyjnych na czym wszyscy skorzystają!
[/expand]
[expand title= „Flash note: Skąd pomysł? Kliknij i rozwiń tekst poniżej:”]
Tak jak Wam pisałem. Ze względu na ograniczenia czasowe spowodowane powiększeniem rodziny. Rozbudowane analizy których przygotowanie zajmuje mi sporo czasu, nieraz nawet kilka dni. Będą ukazywały się u mnie od czasu do czasu. Za to często będą ukazywały się krótsze wpisy. Po propozycji jednego z czytelników nazwałem je „flash notes” (dziękuję za pomysł na nazwę cyklu!). Dzięki „flash notes” mogę zwrócić uwagę na wiele ciekawych rzeczy które do tej pory po prostu nam uciekały. A Wy możecie je od czasu do czasu skomentować/mieć wkład własny w to co dzieje się na moim blogu. Tak abyśmy mogli Razem rozwijać ideę podwojenia zarobków/zrobienia drugiego Londynu w Polsce: Zróbmy z Polski drugi Londyn (!) Warsztat Analityka.
[/expand]
[expand title= „Podobał Ci się ten artykuł? Kliknij i rozwiń tekst poniżej:”]
Dołącz do Fanów na Facebooku! Wrzucam tutaj różne ciekawe rzeczy znalezione w internecie. Profil: Michał Stopka Inwestor Profesjonalny. Koniecznie zapisz się też na newsletter bo dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi artykułami! Po potwierdzeniu subskrypcji otrzymasz dodatkowo dostęp do:
- Kilku szkoleń online z inwestowania
- Ebooków o giełdzie, gospodarce i finansach publicznych oraz
- Narzędzi w excel:
[/expand]
[expand title= „Na koniec mam do Was ogromny i mega ważny Apel! Kliknij i rozwiń tekst poniżej:”]
- Rozmawiajcie ze znajomymi na tematy ważne dla Polski, szczególnie te związane z gospodarką.
- Śledźcie wypowiedzi wszystkich polityków (tutaj są linki na FB). Pytajcie co i jak konkretnie mają zamiar zrobić w kwestiach:
- gospodarczych?
- rozwoju przedsiębiorczości?
- finansów publicznych?
- Jakie dokładnie będzie to miało przełożenie na gospodarkę, przedsiębiorczość, stronę przychodową i kosztową finansów publicznych?
- Czy oni wiedzą o czym w ogóle mówią? Nie dajcie się zwieść sloganom i byle jakim odpowiedziom bo slogany nic nie zmienią!
Jeżeli jesteś dziennikarzem czy blogerem, pisz jak najwięcej na tematy gospodarcze, przedsiębiorczości, finansów publicznych! Merytoryczna dyskusja w tym zakresie, to klucz do sukcesu naszego kraju, mocnego wzrostu wynagrodzeń w Polsce i powrotu kilku mln osób z emigracji oraz poprawy sytuacji finansów publicznych! Zgodnie z moim artykułem i poniższym wykresem: W matni: krach polskiej gospodarki w ciągu kilkunastu lat? Podatki + wyjazdy = bankructwo państwa i ZUS
Źródło: powyższy artykuł, obliczenia własne dla roku 2012 na podstawie GUS, wordbank.org, forsal.pl
[/expand]
➡️ Dziękuję za polecanie mojego bloga, Fanpage bloga i Forum Inwestora Profesjonalnego rodzinie i znajomym! Jest to dla mnie bardzo ważne!
Dziękuję też za korzystanie z moich linków afiliacyjnych na promocyjnych warunkach: Najlepsze IKE/IKZE oraz akcyjny rachunek maklerski + baza wiedzy o IKE oraz IKZE.Nic Was to nie kosztuje a dzięki temu możemy razem promować na większą skalę idee i przemyślenia, którymi dzielę się z Wami na mojej stronie, Fanpage bloga oraz na grupie FB Forum Inwestora Profesjonalnego!
➡️ ️Kluczowe korzyści IKE i IKZE: możesz zyskać tysiące a nawet dziesiątki tysięcy złotych!
Przypominam, że podstawową korzyścią z IKE i IKZE jest brak podatku belki od dywidend, odsetek i zysków z akcji oraz ETFów. Dopóki obracasz środkami w ramach IKE/IKZE, czyli ich nie wypłacisz. Innymi słowy gotówka w postaci podatku, który musisz zapłacić w tym roku i kolejnych, zamiast trafić do fiskusa, może zostać na Twoim rachunku. I możesz nią obracać. Więc zyskujesz nawet, jeżeli wypłacisz środki przed emeryturą. Takie korzyści podatkowe mogą iść w tysiące a nawet dziesiątki tysięcy złotych!
Oczywiście zyskujesz szczególnie dużo, jeżeli dotrzymasz IKE/IKZE do odpowiednio 60/65 lat. Ale jest to tylko opcja, bo jak napisałem powyżej, IKE i IKZE opłaca się już w perspektywie kilku lat.
Mało tego. W kontekście jeszcze lepszego rozumienia IKE i IKZE, przypominam, że szczególnie opłaca się IKZE bo ma dodatkowe korzyści o których mało kto wie. IKZE jest mega opłacalne bo umożliwia niepłacenie podatku belki przed emeryturą a do tego jest kwota wolna od podatku 30 tysięcy! Zobacz wpisy w ramach cyklu edukacyjnego: „Narzędzie / case study w Excel. Umowa o pracę oraz działalność gospodarcza/samozatrudniony: co wybrać IKE czy IKZE?" Kliknij w grafikę poniżej aby przejść do cyklu analiz i narzędzi w Excel:
Jeżeli chcesz założyć rachunek maklerski, też IKE/IKZE, gdzie możesz inwestować też w akcje i ETFy zagraniczne: giełda, obligacje, złoto, surowce itd., możesz skorzystać z mojego linku afiliacyjnego. Zyskasz promocyjną prowizję + możliwość bezpłatnej rejestracji na walnych + bezpłatny dostęp do wyboru: 1) książka online/szkolenie z inwestowania 2) lub drugi poziom kursu Excel w finansach. Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora. To naprawdę wartościowa wiedza!
Szczegółowy opis warunków promocji oraz 10 zalet oferty (szczególnie warto zwrócić uwagę na rewelacyjny performance akcyjnego portfela miesięcznego) + lista często zadawanych pytań + jeżeli masz jakiekolwiek pytania, sporo wątpliwości zostało rozwianych w analizie oraz stu kilkudziesięciu komentarzach moich czytelników pod tym wpisem: Najlepsze IKE/IKZE oraz akcyjny rachunek maklerski + baza wiedzy o IKE oraz IKZE. Jeżeli nadal masz pytania, napisz komentarz pod powyższym wpisem lub maila (u góry strony) albo wyślij wiadomość na Messengera. Chętnie pomogę!
Mój link afiliacyjny: kliknij tutaj
(wszystko robi się sprawnie online)
Promocyjne warunki uzyskasz również, jeżeli skorzystasz z mojego linku afiliacyjnego otwierając w ramach umowy ramowej IKE/IKZE. Następnie złożysz dyspozycję wypłaty transferowej dla Twojego IKE lub IKZE lub obu: IKE i IKZE (przeniesiesz jeden rachunek lub dwa rachunki do DM BOŚ).
Uwaga! Środki z IKE i IKZE możesz wypłacić w każdej chwili. Nie musisz też kupować akcji i ETFów aby wykorzystać limity na ten rok.
Trzeba tylko wpłacić środki bo inaczej limity przepadną bezpowrotnie. Możesz kupić akcje, obligacje i ETFy kiedy tylko zechcesz. Ważne aby środki zostały zaksięgowane na IKZE i IKE. Możesz też wypłacić środki w każdej chwili bo to rachunek maklerski jak każdy inny tylko ma korzyści podatkowe.
Osoby na działalności gospodarczej, po zmianach też na ryczałcie: zgłoś wyższy limit IKZE!
Co ciekawe osoby na działalności gospodarczej na podatku liniowym i ryczałcie, wypłacając środki do 30 tysięcy złotych kwoty wolnej, nawet przed emeryturą i prowadząc działalność gospodarczą, nie będą musiały oddawać fiskusowi otrzymanego podatku czy płacić podatku belki od zysków. Zgodnie z ustawą wpłata na IKZE jest odpisywana od podstawy opodatkowania według 19% lub stawki ryczałtu. Natomiast wypłata jest rozliczana według skali podatkowej, nie liniowej czy ryczałtowej: => 0 zł kwota wolna 30 tysięcy zł => 12% powyżej kwoty wolnej do 120 tys. zł => 32% powyżej 120 tysięcy zł.
Uwaga: ważna informacja w kontekście IKZE w DM BOŚ. Osoba prowadząca działalność, też ryczałt, może otworzyć „zwykły” rachunek (nie na działalność gospodarczą), bez konieczności rejestracji nr LEI. Złóż wniosek rejestracyjny jako osoba fizyczna. Oświadczenie o zwiększeniu limitu wpłat będzie dostępne we wniosku o otwarcie IKZE. Jeżeli masz już IKZE i chcesz zwiększyć limit wpłat bo masz działalność gospodarczą. Oświadczenie składa się elektronicznie z poziomu rachunku IKZE: zakładka [Dyspozycje] => [Inne] => [Oświadczenie o limicie wpłat na IKZE].
Dołącz do 14 798 subskrybentów newslettera: otrzymasz wiele wartościowych rzeczy do pobrania! Między innymi ale to nie wszystko:
➡️ >>> Moje 8 ebooków na temat inwestowania i gospodarki: kliknij tutaj <<<
➡️ Różne dane w pliku Excel z ciekawymi wykresami: używam ich do analiz na blogu
➡️ Spis najważniejszych zagadnień opracowanych na blogu: prowadzę go od 2007 roku!
➡️ Narzędzia w Excel oraz dostęp do kursu poziom 1: "Excel w finansach. Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora"
➡️ Wybrane nagrania online: moje spostrzeżenia na temat inwestowania
Na koniec mam do Was ogromny i mega ważny apel!
Rozmawiajcie ze znajomymi na tematy ważne dla Polski, szczególnie te związane z inwestowaniem i gospodarką. Merytoryczna dyskusja to klucz do sukcesu Polski, mocnego wzrostu wynagrodzeń i powrotu kilku mln osób z emigracji! Zgodnie z analizą i grafiką z 2012 roku: W matni: krach polskiej gospodarki w ciągu kilkunastu lat? Podatki + wyjazdy = bankructwo państwa i ZUS